Author Topic: Papa_Smurf's Build Thread  (Read 31037 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Papa_Smurf

  • Steppin' it up!
  • ****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 1140
  • Karma: 36
  • oh yeah

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #15 on: November 23, 2010, 04:40:43 pm »
build looks good alan,we need to get together while ur home on christmas break.
also i would wait until u get everythin g befor u put it in the car, i was also suggest buying a better clutch. cant wait to see it finished

Alright, I'll hit you up while I'm back again.

And yeah, I want to wait and get everythin g done at once, so I only have to tune it once.

I want to get a stage 1 clutch and a lightened flywheel, but nothing ridiculou s like 7.5lbs. Maybe something around 10-12

Offline cwhiteboy

  • JDM Wannabe
  • *
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 96
  • Karma: 7
  • yup...

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #16 on: November 23, 2010, 04:44:18 pm »
Looks good Alan... Hope you get it done  ;) . If you guys get together during the holiday break, make sure one of ya'll hit me up... Been a while since i've seen anyone.
I don't care

Offline Papa_Smurf

  • Steppin' it up!
  • ****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 1140
  • Karma: 36
  • oh yeah

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #17 on: November 23, 2010, 04:46:14 pm »
you and me both mike.

We could take a little EF ZC mountain cruise  ;D

Offline bigdare23

  • Monarch
  • Administrator
  • Steppin' it up!
  • *****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 3965
  • Karma: 65535
  • Mr. CRX

  • Activity
    0%
    • East Coast EF Civics
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #18 on: November 23, 2010, 06:45:32 pm »
:walks in, looks around, leaves:
-1988 CRX Si v2.0 coming soon

Offline Papa_Smurf

  • Steppin' it up!
  • ****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 1140
  • Karma: 36
  • oh yeah

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #19 on: November 24, 2010, 12:40:52 am »
no vtec no care

Offline bigdare23

  • Monarch
  • Administrator
  • Steppin' it up!
  • *****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 3965
  • Karma: 65535
  • Mr. CRX

  • Activity
    0%
    • East Coast EF Civics
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #20 on: November 24, 2010, 11:12:14 am »
-1988 CRX Si v2.0 coming soon

Offline Papa_Smurf

  • Steppin' it up!
  • ****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 1140
  • Karma: 36
  • oh yeah

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #21 on: November 24, 2010, 04:08:25 pm »

Offline cwhiteboy

  • JDM Wannabe
  • *
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 96
  • Karma: 7
  • yup...

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #22 on: November 25, 2010, 12:08:38 am »
yeah man... schools been hell, but fun. Would love to go up to the mountains, if I can get some new tires by then, on either car  :( . Money sucks right now.
I don't care

Offline Papa_Smurf

  • Steppin' it up!
  • ****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 1140
  • Karma: 36
  • oh yeah

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #23 on: November 25, 2010, 08:52:46 am »
new car?! you better keep that EF for ever man!

Offline JDMJAYDC2

  • Global Moderator
  • Steppin' it up!
  • *****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 2378
  • Karma: 678

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #24 on: November 25, 2010, 10:40:38 am »
new car?! you better keep that EF for ever man!

he has a clean e30 now im so jealous


-banana peelin timing belts since 09

Quote from: rbwdriven
Dare said the gaskets work wonders as long as you don't start the car.

Offline Papa_Smurf

  • Steppin' it up!
  • ****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 1140
  • Karma: 36
  • oh yeah

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #25 on: November 25, 2010, 01:26:39 pm »
he has a clean e30 now im so jealous

he's had that for awhile tho, iirc

Offline JDMJAYDC2

  • Global Moderator
  • Steppin' it up!
  • *****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 2378
  • Karma: 678

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #26 on: November 25, 2010, 04:00:26 pm »
im guessing thats what need tires


-banana peelin timing belts since 09

Quote from: rbwdriven
Dare said the gaskets work wonders as long as you don't start the car.

Offline cwhiteboy

  • JDM Wannabe
  • *
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 96
  • Karma: 7
  • yup...

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #27 on: November 29, 2010, 04:48:23 am »
Yeah.. both the E30 and the CRX need tires... E30 has wicked camber wear from drop (2.1 inchs in the front)... Gonna try to buy a new suspensio n setup for it this winter and redo alot of the underbody ... Make it more daily friendly. I might be buying some new tires for the CRX soon, but, I dunno.. I might just slap on some crappy tires  ::) . I just need to start selling some of the crap in my basement so I can pay for all this stuff.
I don't care

Offline cwhiteboy

  • JDM Wannabe
  • *
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 96
  • Karma: 7
  • yup...

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #28 on: November 29, 2010, 04:51:27 am »
he has a clean e30 now im so jealous

And it aint that clean man... needs a lot of work. Not nearly as clean as the EF.
I don't care

Offline Papa_Smurf

  • Steppin' it up!
  • ****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 1140
  • Karma: 36
  • oh yeah

  • Activity
    0%
Re: Papa_Smurf's Build Thread
« Reply #29 on: November 30, 2010, 07:56:23 am »
mike if you wanna sell ANY of that b series stuff.... let me know :)


 

Related Topics

  Subject / Started by Replies Last post
36 Replies
5880 Views
Last post January 14, 2010, 02:38:00 am
by slowstefan
6 Replies
2477 Views
Last post November 02, 2011, 03:44:46 am
by JDMkid413
86 Replies
13591 Views
Last post January 05, 2012, 11:25:25 am
by rbwdriven
11 Replies
3097 Views
Last post July 07, 2010, 08:13:58 pm
by rexman88
5 Replies
1810 Views
Last post October 29, 2010, 05:18:38 am
by JDMJAYDC2